Een terugblik op het jaar 2023

Zo aan het einde van het jaar is het meestal even tijd voor een korte terugblik.

Het jaar 2023 is een bijzonder jaar geweest voor onze vereniging. We hadden natuurlijk de in gebruik name van onze kunstgrasvelden in april.  Er kwamen reclameborden en verder werden de diverse teams via shirtsponsors aan nieuwe shirts geholpen.

Bovendien hadden we in het jaar 2023 niet meer te maken met beperkingen door coronamaatregelen.

Je zou denken dat met alle ontwikkelingen de belangstelling voor de Algemene Leden Vergadering die op 13 december 2023 werd gehouden, wel wat groter zou zijn. Helaas was de opkomst uitermate teleurstellend. Of moeten we het als bestuur dan maar zo zien, dat jullie er alle vertrouwen in hebben dat het goed gaat? Ik hoop dat er volgende keer meer belangstelling is. Niet alleen van leden, maar ook van ouders.

We gaan hier nu niet uitgebreid verslag doen over die bijeenkomst. Maar een paar zaken wil ik toch nog even noemen.

Allereerst hebben we natuurlijk flink moeten investeren in verlichting,  veeg- en sleepmachine en diverse materialen (bijv. voetplaten) voor de nieuwe velden. De waarde van de inventaris nam dus toe. De saldo’s op de bank werden wat minder. Verder ziet onze balans en begroting er nog goed uit. We stellen een contributieverhoging nog een poosje uit.

Wel raken we op termijn de oud papier inkomsten kwijt. Verder ontvangen we beheersvergoeding omdat we de kantine verhuren en Willem meteen ook zaalcommissaris is. Dus ook als er niet gekorfbald wordt. Bij die zware taak kan zeker hulp gebruikt worden. Dus als je mensen weet die het leuk vinden om te helpen aan de bar, zien we hen graag tegemoet. Het zou mooi zijn als ze ook nog een diploma Sociale Hygiëne willen halen. Het zou zonde zijn als we straks aan de gemeente moeten vertellen dat we het beheer niet meer kunnen uitvoeren, wegens gebrek aan vrijwilligers.

Een ander punt van aandacht is de Activiteiten commissie. Annelies en Lesley zijn gestopt. We zoeken dus mensen die dit willen overnemen. Dat kunnen zowel leden als ouders zijn. Eigenlijk is het werk voor een paar evenementen per jaar. Denk aan Sinterklaas voor de jeugd, verloting bij rad van avontuur en bijv. een feest aan het einde van het seizoen.

Van de redactiecommissie kregen we positieve geluiden te horen. De site gaat er steeds beter en actueler uitzien. Er komen leuke verslagen van de wedstrijden binnen. Er komen teamfoto’s dankzij het werk van Dirk-Jan Kolbach. En wedstrijden zijn zelfs via YouTube te volgen.

Ook bij de TC lopen de zaken goed. Mooi is het dat we nu zowel bij 1, 2 als 3 een trainer hebben. Van 1 is dat natuurlijk Bram, bij 2 Frits en bij 3 sinds kort Frits en Nienke. Ook bij de jeugd wordt onder leiding van de diverse trainers hard gewerkt. En er is dit jaar toch ook weer een aantal jeugdleden bij gekomen.

Bij de algemene ledenvergadering werd ook bekend gemaakt wie de Pons van Hattum Vrijwilligers prijs over het seizoen 2022-2023 ging ontvangen. Dat is dit keer Annelieke Elzinga. Zij is eigenlijk al vele jaren actief. Zij traint al jaren diverse jeugdteams. Zelfs het derde heeft ze getraind. Ze was lid van de activiteiten commissie. Ze zit in de TC, is lid van de kampcommissie. Ze werkte mee aan de Fluvium zomerweek. En ze is contactpersoon van de jeugd. Vandaar dat zij deze prijs ook van harte verdient.

En dan zitten we nu al weer bijna aan het einde van het jaar. In de laatste week van het jaar wordt er niet getraind. Ik hoop dat jullie in januari zo snel mogelijk weer de training hervatten. De kerstkilo’s moeten er weer af. Rest mij om alle vrijwilligers die zich hebben ingezet voor onze vereniging te bedanken voor hun inzet dit jaar.

Verder wens ik jullie namens het bestuur prettige kerstdagen en een prettige jaarwisseling.

En alvast een gezond en sportief 2024 gewenst!!!!!

Namens de voorzitter,

Adrie Pouwer