Een romantisch weekend in Kesteren.

Vandaag was ik na een lange afwezigheid weer een ( wedstrijd- ) dagje op het korfbalveld op de Leede. Wat een prachtige accommodatie  is dat! Veel beter en mooier dan vroeger. Maar de sfeer is nog altijd geweldig. Nog altijd is het er enorm gezellig. Natuurlijk is er veel veranderd. De velden zijn een stuk kleiner geworden. Maar nog altijd zijn er spannende wedstrijden. Ik heb vandaag genoten van een prima spelend A1 met zeer sterke dames. Wat hebben die meiden gevochten! Maar het hele team speelde goed.

Ook het eerste team speelde prima! Na een paar mindere seizoenen lijkt nu de weg naar boven weer ingezet. De derde overwinning op rij zorgde voor optimistische geluiden bij de fans. Maar ik denk dat de voetjes eerst nog op vloer moeten blijven. Ga zo door, het gaat fantastisch. Maar de dag begon met het mooiste dat ik ooit op een korfbalveld heb gezien. Toen ik om 10.00 uur arriveerde, waren ze al bezig. Ik moest denken aan de tijd dat onze kleinkinderen nog op de kleuterschool zaten. Maar ik heb het niet over onze kleinkinderen, ik heb het over de trainingsgroep van Pons van Hattum. Wat een feest!! Ik heb mijn beide schoonzussen uit Kesteren geadviseerd om vooral eens te gaan kijken. Niets is zo leuk als  spontaan spelende kinderen. En Pons weet dat te bereiken. Sterker nog, hij doet zelf mee!  Ik raad iedereen aan om eens op zaterdagmorgen 10 uur een kijkje te nemen. En neem je (klein-)kinderen mee.

Henk Wemmenhove.