Een iets te gezellige scheids

Afgelopen zaterdag mocht de B1 naar Rosmalen toe voor een wedstrijd tegen Stip B1. Eenmaal daar aangekomen gingen we snel omkleden en inschieten. Of nee, toch niet. Een van de auto’s (we zullen maar niet zeggen wie) was naar het veld van Stip gereden, en dus stonden we met een half team te wachten.

Uiteindelijk was iedereen op tijd voor de wedstrijd en konden we beginnen. Over het eerste punt dat gescoord werd gaan we het maar even niet hebben. Gelukkig werden we daarna wakker en maakte Marriët daarna de stand gelijk door een stip te scoren. De voorsprong werd in de eerste helft verder uitgebouwd door Renske, Kian, Wilke, Esther (die er vanaf de zijlijn effetjes eentje inknalde) en Sophie. Vlak voor het einde van de eerste helft kregen we nog een punt tegen en dat maakte de stand in de rust 6-2.

De 6 punten die tot nu toe waren gescoord, waren door 6 verschillende mensen gemaakt. Dat was een positief punt. Maar er waren zeker ook dingen die beter konden. In een van de vakken werd niet zo goed aangesloten en we wisten allemaal dat we hier meer uit konden halen.

Daarom gingen we ook knallend de tweede helft in. In de eerste paar minuten wisten Marriët, Esther, Kian en Renske te scoren. Maar daarna werd er een poos aan beide kanten niks gescoord. We begonnen rommelig te spelen en kregen daardoor nog 3 schoten tegen, wat de eindstand op 10-5 maakte.
We hebben gewonnen, maar er had meer uit deze wedstrijd gehaald kunnen worden.

Maar, aangezien wij de B zijn, hadden we weer eens een bijzondere scheids. De ene keer is dat positief en de andere keer (helaas) niet. Deze scheids vond het heel leuk om in zichzelf te praten, en dan is het vooral leuk om te horen dat de scheids zegt: “Oh die zou ik niet schieten”, en dan gewoon te scoren (toch Esther?)
En voor de tweede keer van dit seizoen is de stand verkeerd in KNKV ingevuld, en alweer in ons nadeel, want ja, dat zullen ze vast niet door hebben toch…?

Onze volgende wedstrijd is op 10 februari tegen Het Bosch, en die wedstrijd is heel belangrijk voor het kampioenschap. Dus mocht u heel toevallig om 18.30 in Vianen zijn, kom dan zeker even kijken!