Een Frisse Start……

Een frisse start, een nieuwe wind en weer een hoop nieuwe uitdagingen. Inmiddels is dit al meerdere keren aangehaald bij de seniorenselectie van Kesteren. Maar dit zal aankomend seizoen ook zeker gelden voor de vereniging te Kesteren. Waar de selectie afscheid heeft genomen van meerdere spelers en de hoofdcoach, zal de vereniging afscheid gaan nemen van het geliefde natuurgras.

Het afscheid van natuurgras zal voor meerdere bezoekende clubs als muziek in de oren klinken. Daarmee zal de selectie afscheid moeten gaan nemen van het gejammer en het geklaag van de bezoekende clubs over het natte, lange en hobbelige veld. (Aan de oud-spelers: Brengt dit nostalgische herinneringen naar boven?)

In het algemeen wordt afscheid nemen als iets negatiefs beschouwd, maar dit geldt zeker niet voor de vereniging te Kesteren. Afscheid nemen geeft juist ruimte voor nieuwe, frisse winden binnen de vereniging. Waar de nieuwe kunstgrasmat wordt gezien als een mooie verrijking/trekpleister van de vereniging. Ziet de selectie de aanvullingen uit eigen jeugd en een trainer/coach vanuit eigen club als een verrijking van de selectie. Aan de nieuwe spelers en de nieuwe coach: Welkom en veel plezier! (Het welkom heten van de kunstgrasmat is helaas uitgesteld tot het voorjaar.)

Ook staat er een nieuwe competitie op het programma met bekende clubs uit de regio en behoorlijk wat uitdagingen qua korfbalniveau. Mogelijk één van de grootste uitdagers staat gelijk aan het begin van de competitie op zaterdag 10 september om 15:30 op het programma. Het gaat om een oude bekende: Reehorst ’45 1 te Ede. De selectie leeft met veel vertrouwen naar deze wedstrijd toe. Na het bijzondere jubileumtoernooi bij Tiel en de oefenpot tegen Wageningen heeft de selectie aan elkaar kunnen wennen en is er kei hard gewerkt om in een korte periode naar elkaar toe te groeien om klaar te zijn voor de zware beproeving tegen Reehorst.

Ziet de selectie jou aankomende zaterdag 10 september om 15:30 aan de zijlijn? De aanmoedigingen zijn welkom op Sportcomplex ’t Schuttersveld te Ede. Tot zaterdag!