Een druilerige nederlaag in Terschuur

Terugkijkend op een zeer geslaagde opening van de kunstgrasvelden, mocht Kesteren zich op gaan maken voor het vervolg van de veldcompetitie met Revival als eerste tegenstander. Na de feestelijke opening van de velden heeft het team van Bram ook officieel afscheid genomen van Nienke. Maar… afscheid nemen bestaat niet, want onze Nienke stond deze zaterdag ‘gewoon’ langs de lijnen. Marieke haar oude blessure is weer naar boven gekomen, waardoor er krapte heerste binnen de damesselectie. Annelieke kwam op de plek van Marieke te staan en Nienke stond reserve voor het geval een dame haar been zou breken (iets wat we afgeklopt hebben). De wedstrijdbespreking vond noodgedwongen plaats in de dug-out en ondertussen werd het natter en natter in Terschuur. Laten we zeggen dat Kesteren wel eens betere voorbereidingen heeft gekend.

Het werd tijd voor iets positiefs: Tijd voor de wedstrijd waarin Kesteren revanche wil nemen.

Revival zette bij de eerste aanval direct de toon van de wedstrijd met een afstandsschot. Verdedigend gaven ze enorm veel druk wat leidde tot een snelle onderschepping. In no-time keek de ploeg van Bram tegen een achterstand aan. Martijn maakte van afstand de eerste voor Kesteren. Met vlagen speelde Kesteren goede aanvallen waarin veel doorbewogen werd, maar de doelpunten bleven uit. Revival daarentegen speelde in een hoog tempo én was zuiver van afstand. In de druilende regen ging Kesteren met een 10-5 achterstand de dug-out in.

Meer beleving is wat Bram van zijn ploeg wilde zien. Ondertussen werd het een stukje droger in Terschuur en na een warm theetje begon de tweede helft. Er werd harder geknokt voor de bal en Kesteren wist de korf net even wat vaker te vinden. Ook de tweede helft heeft Kesteren verloren, maar de ploeg kreeg er eentje minder tegen en maakte er zelf twee meer dan in de eerste helft. Eindstand 19-12.

Lichtpuntje van de wedstrijd en een naam die nog niet eerder genoemd is in de wedstrijdverslagen van Kesteren 1: Jos!

Als je het wedstrijdverslag van de B1 gelezen hebt, dan zou je weten dat hij met een ‘buzzerbeater’ de B1 naar de overwinning heeft geholpen in de laatste wedstrijd van de zaal.

Jos was mee als reserve en maakte in de 25e minuut van de tweede helft zijn debuut voor Kesteren 1. De rebound duels werden op een mooie manier aangegaan. Nogmaals dank dat je met ons mee was!

De eerstvolgende wedstrijd wordt pas gespeeld op 13 mei. De eerste officiële wedstrijd op het nieuwe veld. Kesteren ontvangt dan om 15:30 RDZ voor de return. Voor nu een fijne vakantie gewenst en tot zaterdag 13 mei!