DWS 1 – Kesteren 1

Kesteren pakt punt en blijft leven

Kesteren mocht na teleurstellende resultaten tegen Rheko en Reehorst afreizen naar Barneveld voor weer een finale. Men heeft de degradatiestrijd niet meer in eigen hand, maar bij elke misstap van de concurrenten moeten de rood-zwarten er staan. Dws is een ploeg met 2 gezichten, ze maken het de top 2 moeilijk, maar hebben het ook lastig met de onderste teams. Zo werd zorgde de thuiswedstrijd in Kesteren nog voor de eerste zaalpunten voor het 1e. De speerpunten bij dws waren bekend en in een overvolle Veluwehal kon de wedstrijd beginnen.

Moeizame helft

Het beloofde een echte degradatiekraker te worden voor Kesteren. Dws was gebrand om de verliespartij van eerder dit seizoen goed te maken. Kesteren had misschien wel het betere spel, maar Dws was koeler op de afronding. Kansen waren er weer genoeg voor Kesteren, maar vielen vaak net verkeerd, ondanks kon de ploeg wel herhalen en de aanvallen werden vaak geduldig uitgespeeld. Zoals gezegd schoot Dws net wat scherper en zo gingen beide teams met een 8-6 ruststand de kleedkamer in.
In de kleedkamer werd benoemd bij wie de kansen lagen en dat hier beter op uitgespeeld moest worden. Dws moest hun kansen wel veel van afstand nemen, dit was verdedigend positief. Zolang ze de kansen buiten de ovaal moeten nemen, heeft het team kans genoeg om terug te komen.

1 minuut is lang genoeg

In de 2e helft begon uitstekend voor Kesteren. Er werd 3 keer snel gescoord en de voorsprong was al vrij snel daar. Dws liet zich hierdoor niet gek maken en scoorde de gelijkmaker direct terug. Het initiatief zou de rest van de wedstrijd bij Dws liggen, die hun kansen op belangrijke momenten goed afmaakten. Met nog iets meer dan een minuut te gaan en de wedstrijd eigenlijk al uit handen viel de aansluitingstreffer dan toch, de 13-14. Waarna de legendarische vraag “mag ik?” resulteerde in een steal die de 14-14 inleidde. Na een mislukte aanval bij Dws en een laatste kans bij Kesteren bleef het gelijk en beide teams delen de punten.

Een gestolen punt telt ook

Strijden tot de laatste minuut, daar draait het om als je in deze klasse wilt overleven. Ondanks gemengde gevoelens over het punt, heeft Kesteren zichzelf wel degelijk een dienst bewezen door het gat met de nummer 6 te verkleinen naar 1 punt. Onderling resultaat doet er ineens niet meer toe en de toon is gezet voor nog drie hete potjes tegen degradatie. De eerste van de 3 is tegen Kvz, de nummer 2 in de poule. Kesteren zal alles op alles moeten zetten om thuis een resultaat te kunnen boeken tegen deze ploeg. Alle support is natuurlijk welkom.

Reserves weer ontzettend bedankt.