Duko 1 – Kesteren 1

PUNTJEEE

Dames en heren, jongens en meiden, gender neutrale lezers van de verslagen. Kesteren 1 ging vol vertrouwen en goede zin naar Duiven en trof hier een goed bezocht veld van Duko. De spelers van het vlaggenschip moesten zelf op het veld naast het hoofdveld warmlopen, zo druk was het. Met van tevoren genoeg instructies over de tegenstander betrad Kesteren het hoofdveld en kon de wedstrijd beginnen.

Scherp beginnen

Er moest scherp begonnen worden. De sterkhouders van Duko waren bekend en als dit niet bekend was, lieten ze dit in de beginfase nog even zien. Zo scherp als het moest zijn, was het in de beginfase bij lange na niet. Het stond snel 5-1 voor de thuisploeg. Dit was geen reden voor paniek natuurlijk, maar de gasten waren gewaarschuwd. Het kon wel eens een zware middag gaan worden. Niets bleek minder waar. Zo snel als Duko op voorsprong kwam, zo snel kwam Kesteren weer langszij. Met goed verzorgde aanvallen en goede schotselectie kon Kesteren zelfs op een 5-8 voorsprong komen. Vanaf dat punt ging het wat op en neer, maar Kesteren had het initiatief en ging rusten met een 10-13 voorsprong.
Tevreden zat men in de kleedkamer. Kesteren had dit seizoen nog niet voor gestaan in de rust. Verdedigend was het nog niet helemaal geweldig, maar de aanvallen waren goed en het rendement liet dit zien. Verdedigend de puntjes op de i zetten en aanvallend doorgaan met wat we deden.

Omslag

Het begin van de 2e helft liet een heel ander beeld zien dan de 1e. Duko koos verdedigend voor een andere tactiek en wist de aanvallen van Kesteren te verstoren. Er werd matig omgegaan met de kansen die er nog kwamen en zo kon Duko, langzaam maar zeker, dichterbij komen. Duko deed in de 2e helft wat Kesteren in de eerste helft deed. Het sloeg een achterstand om in een voorsprong en een spannende slotfase brak aan. Met 18-17 op het scorebord en de laatste minuut die in ging leek Duko het uit te spelen. Plots werd er een schot gelost zonder rebound en dit gaf Kesteren de kans om uit een rebound alsnog de gelijkmaker binnen te prikken. Eindstand: 18-18.

Dubbel gevoel

Na de wedstrijd was er een opluchting merkbaar bij het 1e. Na een klasse eerste helft, ging het in de 2e helft toch bijna helemaal mis. Het was zonde dat de voorsprong en het goede spel niet doorgezet konden worden naar 2 punten, maar met het eerste punt van het seizoen en met 18 goals (bijna het dubbele van het gemiddelde van Kesteren) is er nog genoeg om vertrouwen te hebben in de nog jonge ploeg. De komende 2 weken wordt er twee keer thuis gespeeld. De eerste van de twee wedstrijden is tegen Keizer Karel. Het stond al in de krant, maar wil de ploeg iets betekenen in de 2e klasse, zal er gewonnen moeten worden van de nieuwe rode lantaarndrager.
Reserves weer heel erg bedankt!

Dan ga ik nu strafworpen oefenen, de groeten!