Dubbel feest bij Kesteren 1

Afgelopen zaterdag speelde Kesteren 1 een belangrijke thuiswedstrijd tegen Rivalen 1. Na een week vol training, feest en gezelligheid stond het team klaar voor de strijd. De uitwedstrijd in Doesburg had Kesteren 1 weliswaar gewonnen, maar dat ging niet zonder moeite. Rivalen wist toen het spel van Kesteren te ontregelen door het tempo uit de wedstrijd te halen, en ook het grote veld vormde een obstakel. Gelukkig hoefden we ons daar dit keer geen zorgen over te maken. Hoewel de wedstrijd uiteindelijk in het voordeel van Kesteren 1 eindigde, ging het zeker niet zonder slag of stoot.

Voorbereidingsweek: Huwelijk van Nienke

De week voorafgaand aan de wedstrijd stond in het teken van een feestelijke gebeurtenis binnen het team. Op woensdag vierde Nienke de liefde, wat voor veel blije gezichten zorgde. Door al dat feestgedruis was de energie tijdens de training op donderdag iets minder. Hieronder een kleine sfeerimpressie van die gezellige woensdagavond. Dan begrijp je misschien ook waarom de energie op donderdagavond niet helemaal top was 😉

Slappe start, Rivalen begint sterk

Ondanks de positieve sfeer begon Kesteren 1 slap aan de wedstrijd. Hoewel het eerste doelpunt aan de kant van Kesteren viel, startte Rivalen 1 sterker. Het leek erop dat Kesteren 1 nog op moest warmen, wat Rivalen goed wist te benutten. In de eerste tien minuten nam Rivalen een voorsprong van 2-4. Pas toen werd Kesteren echt wakker. De aanvallen verliepen beter en de kansen werden benut. Ook de mooie variatie op de vrije bal van Marieke, zoals eerder beschreven in het verslag tegen Koveni 1, werd opnieuw succesvol toegepast. Toch verslapte Kesteren richting het einde van de eerste helft weer, waardoor Rivalen weer wat dichterbij kwam. Met een stand van 9-7 ging Kesteren 1 enigszins teleurgesteld de kleedkamer in.

Tweede helft: wisselend verloop

De tweede helft verliep wisselend. Kesteren scoorde opnieuw het openingsdoelpunt, maar het lukte hen niet om de voorsprong verder uit te breiden. Rivalen kwam zelfs terug tot op één doelpunt verschil. Er ontstond een duidelijk patroon in deze wedstrijd: steeds wanneer Kesteren de score leek te vergroten, kwam Rivalen weer terug. Het leek zelfs alsof Kesteren wat spanning nodig had om zelf te gaan scoren. Gelukkig stagneerde het scoren van Rivalen op 13 doelpunten, waardoor Kesteren de controle kon behouden. Kesteren 1 trok de overwinning over de streep met een eindstand van 18-13. Zoals je kunt lezen, ging dit echter niet zonder slag of stoot. Maar ja, gewonnen is gewonnen, en dat telt uiteindelijk het meest. Ook tijdens deze wedstrijd zijn enkele foto’s gemaakt. Hieronder zie je wat mooie plaatjes van de wedstrijd.

Tijd om vooruit te kijken

Aankomende zaterdag speelt Kesteren 1 een belangrijke wedstrijd in Nieuwegein, namelijk tegen Koveni 1. De vorige wedstrijd tegen Koveni was erg leuk, met uiteindelijk winst voor Kesteren. Hoewel het een uitwedstrijd is, zou het geweldig zijn om wat publiek mee te kunnen nemen naar Nieuwegein. Daarnaast vindt er aankomende zaterdag, 5 oktober, het jaarlijkse Oktoberfest plaats. En ja, ik weet dat het een uitwedstrijd is, maar dat betekent niet dat we niet kunnen feesten! Hopelijk zien we jullie allemaal aankomende zaterdag bij de wedstrijd, en kunnen we ’s avonds samen een feestje vieren in de kantine. Tot zaterdag!