Derde overwinning op rij voor Kesteren 1

Zaterdag 15 oktober speelde Kesteren 1 uit tegen SkunK 1, een tegenstander waar de spelers van Kesteren niet te makkelijk over mochten denken. De twee overwinningen van de afgelopen wedstrijden smaakte naar meer, maar deze wedstrijd leek niet zomaar gewonnen te kunnen worden.

De openingstreffers vielen deze keer bij Arjan, hij scoorde de eerste twee doelpunten van de wedstrijd. Na deze openingstreffers lieten de doelpunten even op zich wachten. Er werden mooie en goede aanvallen gespeeld, maar de kansen werden niet afgemaakt. Uiteindelijk was het SkunK die scoorde door middel van een strafworp, maar Jacco had daar redelijk snel een antwoord op, en scoorde de 1-3. Daarna scoorde Otto en Marieke ook nog twee mooie doelpunten, vanuit een goed opgezette aanval. Ongeveer tien minuten voor de rust stond het 2-6 voor Kesteren, naast dat het begon te regenen werd er bij beide ploegen ook niet meer gescoord.

Met een ruststand van 2-6 mocht Kesteren niet geheel ontevreden zijn, maar er mocht niet gedacht worden dat deze wedstrijd al gewonnen was. De spelers moesten door blijven knokken tot het einde van de wedstrijd, en de spelers van SkunK niet het vertrouwen laten krijgen dat zij deze wedstrijd nog zouden kunnen winnen. Met de gedachte “De wedstrijd is van ons, en die blijft van ons!” gingen de spelers van Kesteren vol goede moed de tweede helft van de wedstrijd tegemoet.

De eerste twaalf minuten van de tweede helft werd er wisselend gescoord. Het begon met een doelpunt van Kesteren, gevolgd door een doelpunt van SkunK en dit herhaalde zich nog een keer, waardoor het 4-8 stond. Na de ingelaste time-out vanuit Kesteren, pakte Kesteren de controle over de wedstrijd terug. Er werden een aantal mooie doelpunten gescoord, waardoor Kesteren uiteindelijk met een overwinning van 7-14 naar huis kon gaan. De wedstrijd bleef dus in handen van Kesteren!

Zaterdag 22 oktober speelt Kesteren 1 een thuiswedstrijd tegen DWS 1, alle support is welkom om 15:30!