Dagje Kesteren

Eindelijk, de opening van de kunstgrasvelden. Waar sommige niet kunnen wachten om die graskicksen ver weg op te bergen, mijmeren anderen over die goede oude tijd. Starend over die mooie nieuwe velden worden herinneringen opgehaald. De angst waarmee de tegenstander naar het beruchte grasveld van Kesteren kwam is het onderwerp van gesprek. Vroeger toen je het veld nog moest uitleggen en de paal het veld in moest stampen. En vergeet het uitmeten van de stip vooral niet, die volgens de toespraak van de voorzitter soms in de maaimachine terecht kwam. Maarrrrr…….dat is allemaal verleden tijd! Als één van de laatste clubs heeft ook Kesteren kunstgras. Achter de sporthal liggen 2 mooie strakke kunstgrasvelden. Knieën en enkels maken hier dankbaar gebruik van. En vooral die ledematen van het eerste team van de Recreanten zullen hier dankbaar gebruik van gaan maken. Hoe karistatiek en nostalgisch het grasveld ook is, de oude lijven van de recreanten gedijen beter bij vlakte. Hoewel pleisters wel een vaste prik in de sporttas moet gaan worden. Dit hebben sommige spelers van de andere teams al ondervonden.

En om te laten zien wat de progressie is die het afgelopen jaar is ingezet, mochten ook de Recreanten tijdens de opening van de velden hun kwaliteiten laten zien. Het team van de recreanten werd dankbaar aangevuld met spelers van Zetten Recreanten om zo een topteam te hebben staan tegen de recreanten van SKF. Aan support was er in ieder geval geen gebrek en ook de sfeer zat er goed in. Er volgde complimenten over de zeer mannelijke sokken, waarbij deze nog even extra hoog werden opgetrokken zodat ze goed zichtbaar waren. En dat gaf net dat beetje extra power! Met sterke pressie in de verdediging en aanvallend verrassend spel, werd de basis gelegd voor een topwedstrijd. Waar op de bank weemoedig werd terug gedacht aan vroeger toen voetbal nog voetbal was, maakten ze in het veld er juist gebruik van. Helaas lag het percentage van de eenschotsaanvallen net niet hoog genoeg om de winst eruit te slepen.

Gezien er welgeteld 1 keer is getraind op het nieuwe kunstgrasveld kunnen de Recreanten toch trots zijn op de prestatie die is neergezet.

Na de officiële opening van de voorzitter en de wethouder volgde het driekamp van Kesteren 1 & 2. Waarna het korfbal spektakel werd afgesloten door een ruime overwinning van KV Wageningen. Hoewel een aantal die gemist hebben omdat er op een groot scherm ook tegelijk de finale in Ahoy kon worden gekeken. Dat hadden ze gewoon ook nog even tussendoor geregeld.

Uiteraard werd er ook rekening gehouden met het stillen van de honger van de innerlijke mens.

De bamischijven waren vrijdag al goedgekeurd door de Recreanten en gingen dan ook als warme broodjes over de toonbank. Voor diegene die de bamischijf heeft gemist……dikke pech en volgende keer beter.

Na het rad van fortuin gingen de voetjes van de vloer en duurde het feestje tot in de late uurtjes.

Om in de woorden van de wethouder te spreken: geen veld zonder vrijwilligers.

Daarom willen wij alle vrijwilligers bedanken voor de inzet bij Kesteren. Dank je wel en jullie zijn allemaal toppers.

Op naar komende jaren. Dat er maar mooie wedstrijden gespeeld mogen gaan worden.