D-Day

Vrijdag 17 maart D-day! (De dag waarop een aanval of operatie gepland is. Bron: wikipedia)
Oftwel DVO-day. Recreanten 1 hadden de groen witte uit Bennekom uitgedaagd voor een hevig potje korfbal. En dat het een hevig potje is geworden kunnen we het allemaal over eens zijn. De opgelegde lat om een stukje te schrijven voor de website die de wedstrijd goed weergeeft, is vrij hoog gelegd dus aan de eerste 55 minuten van de wedstrijd worden er geen woorden vuil gemaakt.
Want strategisch komt korfbal neer op: vrijlopen, overgooien, mannetje/vrouwtje onder de paal, goed verdedigen en zo nu en dan scoren. Klinkt simpel zou je denken, echter is het in de praktijk een stuk moeilijker. En als je daarbij ook nog het ziek zijn gehalte van deze week en dag optelt, wordt het een zeer moeizame opgave om de hele wedstrijd te knallen.
Maar een wedstrijd duurt 60 minuten hoor ik u denken. Nou dat klopt. De laatste 5 minuten waren spanning alom. Plotseling werd er gescoord omdat de spreekwoordelijke deksel er even van was afgelegd en was de spanning terug. Nek aan nek werd er gestreden maar duurde de wedstrijd net 2 minuten te kort om er een verdiend gelijkspel uit te slepen.

Dat korfbal een teamsport is waarbij de teamgeest belangrijker is dan winnen begrijpen die Recreanten helemaal.
Om in de woorden van Edgar uit Jiskefet Debiteuren Crediteuren over Korfbal (bekend bij het volk geboren voor 1995) te spreken: Als ze presteren dan scoren ze een punt. Nou dat slaat deze week bij de Recreanten niet op de wedstrijd zelf maar wel op het socializen na de wedstrijd.
Laten we het erop houden dat het weer een geslaagde sportieve avond was waarbij het eerste team van de Recreanten maar weer eens heeft laten zien dat er nog steeds progressie in zit. Op naar de volgende wedstrijd!!