Coronamaatregels per 15/12/2020

Beste korfballers en ouders,

De laatste weken liepen de aantallen corona-besmettingen al zodanig op, dat wel te verwachten was dat er door premier Rutte op 14 december 2020 nadere maatregelen aangekondigd zouden worden.

Eén van die maatregelen is dat de sporthal vanaf 15 december 2020 tot 19 januari 2021 dicht gaat.

Dit betekent dat er niet getraind kan worden.

Het is al weer een tegenslag voor ons als korfballers. In het jaar 2020 hebben we bij elkaar zo’n 10 wedstrijden gespeeld, waar we er normaal toch zo’n 24 per jaar spelen.

Daarnaast hebben de trainingen in het voorjaar natuurlijk ook enkele maanden stil gelegen.

Ondanks het feit dat we in de zaal vanaf november geen wedstrijden hadden, is er nog prima getraind. Hulde daarvoor in de eerste plaats naar de spelers, maar natuurlijk mogen we ook de trainers niet vergeten. Verder werd er door Willem en Pons als coördinatoren voor gezorgd dat alles corona-proof verliep. Dus een woord van dank is hiervoor wel op zijn plaats.

Laten we hopen dat in het nieuwe jaar weer meer kunnen trainen en wedstrijden spelen. Natuurlijk is alle hoop op de vaccinaties gericht. Wanneer de trainingen weer kunnen beginnen, zullen we jullie daar natuurlijk over informeren. Natuurlijk hopen we ook dat er nog een kleine competitie in de zaal kan plaatsvinden. Maar voorspellingen daarover durven we niet te doen.

Namens het bestuur wil ik iedereen in ieder geval fijne kerstdagen wensen en alvast een prettige jaarwisseling. Houd de corona-regels in acht, want tenslotte willen we allemaal snel weer korfballen en andere leuke activiteiten doen.

Namens het bestuur,

Adrie Pouwer