Comeback op het eind niet genoeg

Het veld lag er als vanouds geweldig bij op een frisse korfbalmiddag. Het weer zou als bij de formule 1 voor spektakel moeten zorgen. De tegenstander was een bekende voor de rood-zwarten. Rheko, een ploeg die vorig seizoen Kesteren een aantal keer net de baas was in spannende duels. Met goede zin en een korte voorbereiding gleden beide teams het veld op.

De beginfase was niet scherp voor Kesteren. Kansen zat, maar er werd onvoldoende afgerond. Er kon herhaaldelijk aangevallen worden en verdedigend stond het niet slecht. De ondergrond, die steeds een beetje modderiger werd, beïnvloedde het spel, maar dit nam niet weg dat Kesteren tot genoeg kansen kon komen. Rheko bleef na een goede beginfase wel steeds aan de goede kant van de score. Met een kleine achterstand zocht Kesteren de “warmte” op.

In de tweede helft was het harder gaan regenen en de mooie grasmat was inmiddels een soort moeras geworden. Dit zorgde voor het nodige duik en glijwerk aan beide kanten. Rheko was net wat scherper en liep uit. In de slotfase pas kon Kesteren de korf meermaals vinden en aanhaken. Het kwam tot 1 verschil, maar de ploeg vergat langszij te komen. Rheko kon de wedstrijd uitspelen en won met 10-12.

Een zure nederlaag voor het eerste. Het aantal kansen zou toch moeten zorgen voor meer goals dan 10. Helaas mocht het niet zo zijn. Het komt zoals wel vaker neer op afronding en overtuiging. Dit was een belangrijke, maar de komende weken mag Kesteren gaan laten zien dat het de kansen wel af kan maken.