Bijna einde Seizoen 2020 – 2021

We zijn bijna aan het einde van het korfbalseizoen. Het is een jaar geweest waarin we door corona veel te weinig wedstrijden hebben kunnen spelen. Afgelopen zaterdag 12 juni waren er gelukkig voor de jeugd weer wedstrijden. Mooi dat zij nog 3 wedstrijden kunnen spelen.

Afgelopen seizoen is er door de jeugd en hun coaches goed doorgetraind. Het zal best wel eens moeilijk geweest zijn om de juiste focus te houden als je traint, zonder dat er wedstrijden mogelijk zijn. We hopen dat jullie in het nieuwe seizoen weer van de partij zullen zijn.

Verder zou het mooi zijn als je nog eens wat vrienden of vriendinnen kunt overhalen om ook te gaan korfballen. We kunnen namelijk wel de nodige leden gebruiken.  Er was natuurlijk geen schoolkorfbal, het korfbalkamp ging niet door. Dat zijn meestal momenten waardoor mensen lid worden of blijven.  In augustus  gaan een aantal mensen in het kader van de Fluvium Zomerweek naar de scholen toe om korfbal te promoten via trainingen.

Bij de senioren is de bezetting ook aan de magere kant. We hebben volgend seizoen nog 2 seniorenteams. Mede ook omdat er besloten is om de A-jeugd nog niet naar de senioren te laten gaan. De basis voor die 2 teams is erg smal. We hopen dan ook dat er een beroep gedaan kan worden op de jeugd of recreanten of andere niet spelende leden om voor aanvulling te zorgen als dat nodig is. Het zou mooi zijn als een aantal ex-leden toch weer zin krijgt in korfbal.

We doen hierbij ook alvast een oproep aan leden en ouders om je  als  vrijwilliger aan te melden. Dat  kan zijn in het bestuur, als commissielid, scheidsrechter, coach of barmedewerker.

Mensen zullen ook nog actief benaderd worden hiervoor de komende tijd.

In september hopen we ook de Algemene Ledenvergadering te houden.

Vanaf 3 juli zit het seizoen er op en wordt onderhoud aan de velden gedaan.

Vanaf dinsdag 24 augustus 2021 wordt de training hervat. Maar hierover heb je al informatie via Pons gehad.

Rest mij nog om iedereen die zich heeft ingezet voor de vereniging hartelijk te danken. Met name Willem en Pons mogen hier als coördinator wel eens extra bedankt worden. Natuurlijk waren ze door hun strenge maatregelen niet altijd populair, maar gelukkig hebben we bij de korfbal geen grote corona-uitbraak gehad. Maar zeker ook alle trainers, die zich toch maar weer moesten opladen voor trainingen zonder wedstrijden wil ik hartelijk danken.

Ik wens iedereen een prettige vakantie en tot volgend seizoen. Laten we hopen dat het een corona-vrij seizoen wordt, met veel wedstrijden en toernooien en niet te vergeten, met publiek langs de kant. Dan weet ik zeker dat iedereen het lekkere korfbalgevoel op de zaterdag weer terugkrijgt.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur,