B1 kampioen!

Ja ja, het is gelukt, de B1 is kampioen! We hebben onze laatste wedstrijd van dit seizoen gespeeld tegen Stip B1. Na het verlies tegen Animo B2 van vorige week hadden we nu wel wat goed te maken. Gelukkig kon Rianne er nu wel bij zijn.

Afgelopen donderdag hebben we vanwege de regen in de zaal getraind, met de blauw-gele ballen in plaats van de oranje-witte. Dat kwam goed uit, want bij Kv Stip spelen ze ook met de blauw-gele ballen. Helaas ging Jonne donderdag door zijn enkel en vrijdag had hij daardoor een heel mooi pinguinloopje, maar gelukkig ging het zaterdag wel weer en kon hij de wedstrijd wel (deels) spelen.

Net als de allereerste wedstrijd van dit seizoen begon de wedstrijd met dat Renske en Jasper allebei een doorloopbal scoorden. Helaas scoorde de tegenstanders daarna een schot en Stip scoorde ook nog een stip. Jasper scoorde opnieuw een doorloopbal, Stip een vrije bal en na een korte kans van Wilke kregen we na een kwartier een drinkpauze. We stonden 4-3 voor. Dat was nog geen grote voorsprong. De wedstrijd kon nog alle kanten op. In het laatste kwartier van de tweede helft lukte het om de voorsprong verder uit te bouwen. Stip scoorde, maar door wat schoten en doorloopballen van Renske, Wilke en Jonne stond de stand in de rust 8-4.

Jonne en Esther werden gewisseld voor Rik en Jos, die kwamen dus bij elkaar in het vak. Ze waren wel uit elkaar te houden: Rik had een Rood shirt aan en JoS en Swart shirt.

De tweede helft begon met een punt voor Stip, maar Renske, Jos en Kian zorgden ervoor dat de stand naar 12-5 werd gebracht. Stip schoot er een bal in, waarna Rik een doorloopbal scoorde.

We kregen weer een korte drinkpauze en Jos werd gewisseld voor Esther. Natuurlijk nam iedereen die wilde een Dextrotje en toen waren we klaar voor het laatste kwartier.

Esther had een kwartiertje rust gehad en kon nu extra sterk het laatste kwartier ingaan. Ze scoorde gelijk de 14-6. Na weer een paar minuten was de stand 18-6, Renske had inmiddels al 7 keer gescoord en Esther maakte weer een afstandsschot waarvoor zelfs de tegenstanders begonnen te klappen.

De wedstrijd werd geëindigd met een heel mooi punt, de manier van scoren bij de B1 wordt steeds origineler. Jasper maakte als afsluiter een omdraai-doorschot.

We hebben de wedstrijd dus gewonnen met 19-6, we zijn KAMPIOEN!!! Hieronder de foto:

Wij zijn niet het enige team dat kampioen is geworden, van de jeugdteams zijn ook de D1, E1 en F1 kampioen geworden! De E2 heeft een verdiende 2e plaats. Wel jammer dat het geen van de seniorenteams is gelukt om kampioen te worden. Wie weet lukt dat volgend seizoen wel…

De vrijwilligers barbecue was zaterdag ook. Het was super gezellig maar Rianne kwam natuurlijk drie kwartier te laat en Jonne ging door zijn andere enkel… Jonne liep dus weer als een pinguïn.

Dit seizoen is voorbij gevlogen. Rik, Jos en Jasper zijn na de zomer te oud om in te vallen bij ons, maar gelukkig komt Marriët uit de D1 bij ons in het team!

We houden ook gezellig Rianne als coach!

Jasper, super bedankt dat je dit seizoen zo vaak mee kon en wilde doen! Je was er dit seizoen 4 van de 6 wedstrijden bij, bedankt!

Rik en Jos, jullie ook bedankt! Dit seizoen waren jullie er 2 wedstrijden bij. Super fijn!

Al het publiek van alle wedstrijden die we hebben gespeeld: bedankt voor het aanmoedigen en tot na de zomervakantie!