Arena haalt uit, Kesteren incasseert

Zaterdag was het tijd voor de eerste uitwedstrijd van het seizoen. Kesteren mocht de brug over naar Arena. Dit seizoen is ‘onze’ Wilbert van Haut de hoofdtrainer van Arena 1. Naast dat iedereen Wilbert goed kent, is hij ook nog eens familie van Bram. Kortom, genoeg redenen om alles te geven voor de eerste overwinning van het seizoen.

Rake klappen

Het duurde niet lang voor het eerste doelpunt viel. Maar liefst 12 seconden en één schot had Arena nodig om de eerste klap aan Kesteren uit te delen. Hier bleef het helaas niet bij. Binnen no-time keek de ploeg van Bram tegen een 4-0 achterstand aan. Annelieke maakte van afstand het eerste doelpunt voor Kesteren. Ondanks deze treffer verliep het spel stroperig en werden er veel passfouten gemaakt. Arena bleef scoren en breidde de score uit naar 9-1.

Kesteren was slordig, won nauwelijks een duel en (belangrijkste van alles) scoorde niet. Met een verslagen gevoel liepen de spelers van Kesteren met een 11-3 achterstand richting de kleedkamer.

Het kan en het moet beter

Dat Kesteren niet meer zou winnen was duidelijk. Wel was het zaak om het de tweede helft beter te doen. Met een hypothetische 0-0 gedachte kwam Kesteren de kleedkamer uit. De wil om het beter te doen was er. In de eerste minuten van de tweede helft was dit ook zeker zichtbaar. Er werden meer kansen gecreëerd en dit resulteerde tot een doelpunt van Martijn. Toch bleef Arena de betere van de wedstrijd en scoorde Kesteren niet mee. Daarnaast werden er ook nog eens twee strafworpen gemist. De ploeg van Bram scoorde in de tweede helft 4 doelpunten, maar kreeg er 7 tegen. Nog steeds niet goed genoeg. De wedstrijd eindigde met een teleurstellende 18-7.

Het gewenste niveau werd bij lange na niet gehaald en dat is meer dan zonde. Er zijn genoeg verbeterpunten waar het team de komende week aan zal werken.

We willen onze supporters die de moeite hebben genomen om de oversteek te maken bedanken voor hun aanmoediging!