Al weer een jaar voorbij…

Het jaar 2021 is al weer bijna voorbij. Terwijl ik dit schrijf is de volgende lockdown weer begonnen.

Net als in het jaar 2020 hebben we ook dit jaar weer regelmatig met de maatregelen betreffende corona te maken gehad. De zaalcompetitie 2020-2021 ging niet door. Wel werd er vanaf februari-maart weer buiten getraind. En in juni is er voor de jeugd nog een korte competitie van 3 wedstrijden geweest.  In september zijn we vol goede moed aan de nieuwe veldcompetitie begonnen. Door verschillende teams zijn er toch goede prestaties neer gezet. Maar net als voorgaand jaar kregen we in de zaal weer met beperkingen te maken. Niet na 17.00 uur in de zaal en ook geen toeschouwers. Dat leverde in ieder geval nog op dat diverse teams nog enkele wedstrijden hebben gespeeld. Helaas is door de nieuwe lockdown dit nu ook voorlopig niet mogelijk. Ik hoop dat het allemaal meevalt met de omikronvariant van het coronavirus. Maar voorlopig blijft tot 14 januari 2022 alles gesloten.

Ik  heb veel bewondering voor alle leden die zich, ondanks alle tegenslagen, toch hebben ingezet om er het beste van te maken dit jaar. Dit geldt voor alle spelers, maar zeker ook voor alle vrijwilligers. Velen hebben zich ingezet als trainer/coach, scheidsrechter, achter de bar of als corona-coordinator. Maar ook de mensen in de verschillende commissies, zoals TC of activiteitencommissie die met de nodige tegenslagen toch nog veel voor elkaar hebben gekregen.

We hebben aan het eind van het jaar ook (eindelijk) de Algemene Leden Vergadering gehad. Helaas waren er maar weinig mensen die de vergadering via Teams gevolgd hebben. Ik hoop dat hier een volgende keer toch wat meer belangstelling voor is. Want deze vereniging zal toch vooral door en met leden in goede banen geleid moeten worden. Bovendien is het best goed om eens te zien hoeveel geld alles kost, dan ben je je er misschien ook meer van bewust om trainingen of wedstrijden niet te makkelijk af te zeggen.

Helaas hadden we dit jaar ook weer geen kamp, wat toch voor de jeugd altijd een mooi evenement is. Ook het schoolkorfbal kon weer niet doorgaan. En deze keer niet door corona, maar door het slechte weer juist op die dag. Daarbij hadden we juist in de week er voor nog te maken met het plotselinge overlijden van Toon van Ommeren. Een zeer gewaardeerd lid en vele jaren actief in de schoolkorfbalcommissie. Misschien dat je daardoor alle andere tegenslagen, wat meer kunt relativeren.

Natuurlijk hopen we allemaal dat we volgend jaar eindelijk weer eens zonder allerlei beperkingen te kunnen sporten. En natuurlijk staat voorop dat we allemaal gezond blijven.

Maar laten we eerst maar gaan genieten van de feestdagen die er aankomen.

Namens het bestuur wens ik dan ook iedereen prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling!

Namens het bestuur,

Adrie Pouwer