Kesteren 1 is de ongeslagen kampioen

Op een frisse zaterdag maakte de selectie van Kesteren zich klaar voor de laatste thuiswedstrijd van dit veldseizoen. Kesteren 2 mag zich volgende week nog opmaken voor een zware kampioenswedstrijd. Afgelopen zaterdag hebben ze namelijk geen hele dikke overwinning weten te boeken. De spanningen liepen hoog op, maar uiteindelijk bleek Kesteren 2 de koelste kikker. Dat wordt dus spannend volgende week!

Voor Kesteren 1 was dit wel de laatste wedstrijd van het seizoen. De wedstrijd tegen Revival ging in principe nergens meer om. Wel zou het mooi zijn om ongeslagen kampioen te worden. Dit moest de ploeg van Bram doen zonder Anne en Otto, toch wel twee belangrijke spelers. De vakken werden omgegooid en met volle overtuiging en meer dan genoeg motivatie betrad Kesteren voor de laatste keer het strijdveld op sportpark De Leede. Tijdens het inschieten kwam Marieke terecht in een eenzijdig ongelukje, waardoor ze helaas na een kwartier spelen het strijdveld al moest verlaten. Gelukkig was daar onze supersub Yara van Doorn. Met al 60 minuten in de benen wist ze bij Kesteren 1 te scoren en haar tegenstander tweemaal te blokken. Revival was met een brede selectie aangekomen en wisselde haar vakken geregeld door. Met name in het begin van de wedstrijd was het rommelig en liep het stroef. Kesteren keek dan ook tegen een 3-6 achterstand aan. In de laatste vijf minuten voor rust wist Kesteren ineens vijfmaal de korf te vinden. Het harde werken werd beloond en Kesteren ging met een voorsprong van 8-6 de kleedkamer in. De voorsprong leek de tweede helft nog in gevaar te komen bij de 12-12, maar daar was gelukkig Jacco met zijn 6e doelpunt van de wedstrijd. Vervolgens was het Martijn die de ‘Anne actie’ deed en na zijn schot naar binnen stormde en scoorde. Dirk had het laatste woord met een strafworp.

De wedstrijd verdiende misschien niet de schoonheidsprijs maar Kesteren heeft veerkracht en doorzettingsvermogen getoond. Kesteren 1 werd in het zonnetje gezet met mooie bloemen en prachtige medailles. Daarnaast is de overwinning gevierd met een sympathiek cadeautje van Revival: Terbroekse Kruidenbitter uit Terschuur! Jamas!

Vorige week heeft de Harbour Run Rotterdam mij geïnspireerd voor dit verslag. Een dichter wist met de perfecte Rotterdamse rauwheid de obstakelrun door de Rotterdamse haven te verwoorden. Dit stukje poëzie deed mij denken aan alle afgelopen seizoenen onder leiding van Bram, waarbij elke week keihard gewerkt is door iedereen. Het is natuurlijk ook algemeen bekend dat onze Bram een echte Feyenoorder is. En of we nu willen of niet, Bram zorgt wel voor die Rotterdamse mentaliteit en beleving. Het zou natuurlijk zonde zijn als dit sterk straaltje poëzie jullie ontnomen wordt. Dus bij deze: Rotterdamse poëzie verpakt in een Kesters jasje:

Het Kesterse veld, een plek waar Kesteren 1 zaterdags voor de punten vecht,
Een plek waar iedere week de lat weer hoger wordt gelegd,
Een plek van ploeteren, zweten en zwoegen,
De beste willen zijn, de beste van alle ploegen.
Trainen en bikkelen door weer en wind,
Want de aanhouder, de aanhouder wint.
Vallen, opstaan en doorgaan, alles valt op zijn plek,
Revanche op vorig seizoen, aan doorzettingsvermogen geen gebrek.
Hoor die rood-zwarte harten razen, denderen en bonzen,
KV Kesteren, geen korfbalclub als de onze.
Waar we op onze kracht vertrouwen en aan doelen willen bouwen,
Vraagt om wakken moeten sjouwen en klauwen uit de mouwen.
Schouder aan schouder, de handen ineen,
Samen staan we vele malen sterker dan alleen.

Kesteren 1 is na 6 jaar weer kampioen in de derde klasse en promoveert naar de tweede klasse. Aan al onze trouwe supporters: Bedankt voor jullie aanmoediging! We hopen jullie allemaal weer te zien in de zaal. Daar gaat Kesteren 1 er alles aan doen om deze ongeslagen streak aan te houden.

Zaterdag 19 oktober speelt Kesteren 2 de kampioenswedstrijd in Tiel om 11:30. Alle support is welkom! Het belooft een spannende en zware wedstrijd te worden!