Kesteren slaat een gat dankzij belangrijke overwinning

Op een prachtige zonnige zaterdag mocht Kesteren afreizen naar Terschuur. Daar stond Revival op hen te wachten. De ploeg uit Terschuur wist gelijk te spelen tegen Koveni en heeft overtuigend gewonnen van Rivalen. De verwachting was dat het een spannende wedstrijd zou gaan worden.

Geen optimale voorbereiding

Afgelopen week heeft Kesteren zich niet optimaal kunnen voorbereiden op deze topper vanwege onder andere blessures en huwelijken. Ook wat betreft de reservebank was het puzzelen. Zo heeft Leon het stof van zijn schoenen geblazen en ons uit de brand geholpen als extra heer. Daarnaast kwam Wilke gelijk vanuit haar eigen wedstrijd door naar Terschuur om reserve te zitten bij Kesteren 1.

Leon en Wilke: Dank jullie wel! Hopelijk smaakte het naar meer 😉

Vliegende start

Ondanks de voorbereidingsweek vloog Kesteren als Max Verstappen uit de startblokken. Een aanval uit het boekje waarbij Jacco naar binnen stormt voor de doorloopbal en vervolgens afgeeft op Martijn die hem koelbloedig afmaakte. Verdedigend gaf Kesteren goed druk waardoor Revival vooral in de beginfase niet lekker in hun spel kwamen. Hier profiteerde Kesteren van en binnen 10 minuten stond het 0-5 voor de ploeg van Bram. Deze doelpunten zijn daarnaast gemaakt door vijf verschillende spelers. Dit laat zien dat Kesteren van alle kanten gevaarlijk was. Aanvallen werden fantastisch opgezet en uitgespeeld zoals we ze willen zien. Een genot om naar te kijken. De score werd verder uitgebreid naar 1-8, maar daarna wist Revival langzaam dichterbij te kruipen. De limonade werd genuttigd met een ruststand van 6-10.

Dichthouden = winnen

Zo prachtig als de eerste helft was, zo ingewikkeld was de tweede helft. Wederom vloog Kesteren uit de startblokken met een snel doelpunt. Het was echter Revival die uiteindelijk de tweede helft ‘won’. Een beetje zoals Lando Norris die een zege boekt, maar Max Verstappen niet zomaar in kan halen door het gat wat al geslagen is. Genoeg Formule 1 voor vandaag. Anne kreeg vrij vroeg in de eerste helft haar eerste vrije bal en benutte die meteen. Misschien liggen vrije ballen haar ook wel beter dan stippen?? Niet snel na dit doelpunt vielen er twee doelpunten, eentje voor Revival en eentje voor Kesteren. Daarna leek het allemaal niet meer te lukken voor Kesteren. Met nog 25 minuten op de klok stond het 9-13 voor Kesteren. Hoogstaand korfbal was het aan beide kanten ook niet meer. Er werden meer passfouten gemaakt en door alle lange (maar doelpuntloze) aanvallen begon de vermoeidheid ook een rol te spelen. Als schrijfster van dit verslag moet ik bekennen dat het als verdediger niet boffen was de tweede helft. Jacco kwam gelukkig 10 minuten voor tijd met de bemoedigende woorden: ‘Als wij het hier dichthouden, winnen we ook.’

Zo gezegd, zo gedaan. In de laatste minuut wist de aanval zelfs de korf nog te vinden. Hierna leek Kesteren de concentratie te verliezen en scoorde Revival nog twee keer. Eindstand 11-14 waarbij de overwinning te danken was aan de sterke eerste helft.

Volgende week vindt de return tegen Rivalen plaats in Kesteren. Dit keer op klein veld en met eigen support. We hopen jullie weer allemaal langs de lijnen te zien.

Een week later is het (ongeacht de uitslagen die nog komen gaan) feest in Kesteren. Op 5 oktober is het jaarlijkse Oktoberfest. Iedereen is vanaf 19:00 van harte welkom in de kantine. Vergeet de lederhosen of dirndl niet uit de kast te halen!

Speler van de week: Anne Rijksen!

Als mede-topscorer was ze verantwoordelijk voor 4 doelpunten (dat hadden er 5 kunnen zijn) en dat is ook de paparazzi niet ontgaan!Â