De D knalt in Amerongen

Daar stonden we dan weer. Dit keer niet op zaterdag maar op woensdag. We verzamelden om 17:10 en toen iedereen er was konden we gaan. Op naar Amerongen. Onderweg begon het al goed want 1 van de auto’s stond in de file. Gelukkig was dat niet van lange duur want al gauw reden ze lekker rustig door het bos naar Ameronge.

Eenmaal aangekomen moesten we eerst over de voetbalvelden helemaal naar achteren lopen om bij de korfbalvelden te komen. Even snel aankleden en dan inschieten. Na een paar minuten inschieten gingen we effe bespreken. Annelieke wilde felheid zien. Zaterdag moeten we gelijk weer tegen hemur enge dus als we ze nu bang maken door goed te spelen en te winnen komen ze zaterdag alleen nog maar naar Kesteren omdat het moet en niet meer om te winnen. Ook kregen we de vakken te horen:
aanval: Nathan, Daan, Jula en Sara v H.
verdediging: Fenna, Jack, Sara V en Milou.
Wissels: Yara(heer) en Lieke.
De D wist wat zich te doen stond. Nog effe warmlopen en dan konden we toch echt gaan beginnen.

Hemur enge kreeg de bal uit maar dat boeide Kesteren helemaal niks want algauw werd de bal onderschept en naar het aanvals vak gegooid. Nathan had er zin in want het duurde niet lang voordat hij er 5 inknalde. De tegenstander wist er niet meer op te zeggen dan 1 doelpunt. fuuuuuuuut, functiewissel. Yara(H) komt er in voor Daan en Lieke voor Milou. nu kunnen we weer verder. Gelukkig stonden Fenna en Lieke samen want die scoren er samen nog effe 5 in. 2 voor Lieke en 3 voor Fenna. Daar had hemur enge geen antwoord meer op. De scheids fluit de eerste helft af. Met 1-9 tussenstand gingen we tevredenheid bespreken.

Renske en Annelieke waren trots op de D. Ondertussen kregen we nog wat limonade terwijl we aan het bespreken waren. Veel opmerkingen waren er niet. Het belangrijkste wat werd gezegd was dat we nu niet moesten gaan denken dat we toch wel zouden gaan winnen nu. Natuurlijk is er ook nog gewisseld. Milou ging er weer in voor Sara H en Daan ging er in voor Nathan.

Nou mocht Kesteren beginnen. Er werd gelijk een diepe bal naar Yara gegooid die schoot maar helaas miste. Hemur enge ving de bal. Dit keer duurde het effe voordat er gescoord werd maar de vereniging die de 2e helft opende met een doelpunt was toch helaas hemur enge. Maar niet getreurd, Kesteren had daar gewoon weer een antwoord op want Daan scoorde. De stand was nu 2-10. Hemur enge heeft waarschijnlijk een donderpreek gehad in de rust want ze scoorde er nog 4. Kesteren had niet zo veel energie meer maar wel nog genoeg om er ook nog 3 te scoren. Dat waren namelijk: Nathan, Fenna en Yara. Daar klonk dan eindelijk het laatste fluitsignaal. Kesteren D1 heeft gewonnen met 5-13 en zijn daarmee hard op weg naar het kampioenschap.

Doordeweekse wedstrijden mogen wel vaker voor de D
zo klonken de woorden van Annelieke na de wedstrijd. Natuurlijk zijn er nog spelers geinterviewd door Renske.
De vraag die aan iedereen gesteld werd was: Wat vond je van de wedstrijd en ook aan sommige werd gevraagd wat vond je van de tegenstanders?
Jack: Ik vond het een leuke wedstrijd en het maakt het al helemaal leuk dat we gewonnen hebben.
Jula: het ging beter dan normaal. De tegenstanders waren gezellig en de coaching was ook heel goed.
Lieke: Leuke wedstrijd. Deze tegenstanders waren makkelijker dan SKF D6.
Fenna: makkelijk en daardoor ook leuk.
Daan: Ik vond het makkelijker gaan dan gedacht en dat maakte het leuk.
Nathan: Leuk en makkelijk.
Sara H: leuk en makkelijk
Sara V: leuke wedstrijd
Milou: Ik vond het een leuke wedstrijd maar het was wel vermoeiend en ik had het erg warm.
Annelieke: Ze hadden een hoog tempo. Goed begonnen. Veel verschillende spelers hebben gescoord. ze mogen trots zijn op zich zelf. We kunnen vaker om 18:00 spelen.
Marieke(moeder Sara V): Dit was een leuke wedstrijd om naar te kijken. De kinderen waren zeer fanatiek bezig en hadden ook veel pit. Het is leuk om bij zulke wedstrijden toeschouwer te zijn.
Stephanie(moeder jack): leuke wedstrijd. Fantastisch om te zien. Goed gedaan.

We komen dus tot de conclusie dat Kesteren D1 vaker om 6 uur s’avonds mag spelen.

Zaterdag spelen wij thuis weer tegen Hemur Enge. Het belooft een leuke wedstrijd te worden. We spelen om 12:00. Bent u er ook bij om ons aan te moedigen?