Net zo veel punten als wedstrijden deze week.

Eerst kijken we naar donderdag. De inhaalwedstrijd tegen Fortissimo. Met een weer fitte selectie kon Kesteren op eigen veld de eerste punten van het seizoen gaan proberen te pakken. Met ouderwets korfbalweer begon Kesteren aan de wedstrijd.

Het begin was voor Fortissimo. Twee snelle vrije ballen zorgde ervoor dat de ploeg snel op 0-2 kwam. Dit was blijkbaar de waarschuwing die Kesteren nodig had, want de 0-2 achterstand kon snel worden omgezet naar een voorsprong. Er werden goede kansen genomen en er werd over veel schijven aangevallen. Na een spurt van de rood-zwarten in het tweede deel van de eerste helft stond het 11-5.

In de tweede helft was het natuurlijk zaak dit niveau vast te houden. Er waren kansen zat, maar Fortissimo kroop toch steeds dichterbij. Gelukkig voor Kesteren kwam het slotoffensief van de ploeg uit IJsselstein te laat en hielt Kesteren stand tot een 16-14 overwinning.

De eerste helft werd een goed niveau gehaald en dit was genoeg om uiteindelijk te winnen. Dat smaakt naar meer zou je zeggen en de zaterdag erna wachtte Keizer Karel in de tweede achtereenvolgende degradatie kraker. Met iets beter weer dan donderdag kon de wedstrijd beginnen.

Kesteren startte wederom niet scherp, maar was deze wedstrijd te laat wakker geschud. De aanval stagneerde aan de kant van de rood-zwarten. Met een 4-8 achterstand ging men de rust in.

In de tweede helft probeerde Kesteren zich te herpakken, maar de moed schoot in de schoenen toen bal na bal na bal mis geschoten werd. Verdedigend viel de scherpte weg en Keizer Karel speelde de wedstrijd uit naar een 13-18 overwinning.

Jammer dat de 2 punten niet meteen verdubbeld konden worden, maar de eerste punten zijn gepakt en er kan verder worden gebouwd op het niveau van donderdag. Volgende week mag Kesteren op bezoek bij Animo. Traditiegetrouw zijn dit altijd leuke wedstrijden en het belooft een spektakelstuk te worden!