Kesteren verspeelt tweede plaats aan KVZ

In een rechtstreeks duel om de tweede plaats was KVZ te sterk voor Kesteren 1. In de laatste seconden besliste de tegenstander uit Zutphen de eindstand op 25-26.

Het was een beetje David tegen Goliath, zaterdag. KVZ is een grote vereniging. Het eerste team speelt op het veld eerste klasse en wil daar in de zaal ook zo snel mogelijk weer naar toe. Kesteren doet het dit zaalseizoen juist beter dan verwacht en had van te voren niet durven dromen zo kort voor het einde van de competitie nog een duel om de tweede plaats te spelen. Een mooie kleine ‘finale’ dus.

KVZ 2 had eerder op de avond in Wageningen het kampioenschap opgehaald, dus er was veel Zutphense support aanwezig in De Leede en de sfeer zat er bij de tegenstander goed in. Dat bleek ook uit de wedstrijd. KVZ begon scherper en dwong Kesteren in de achtervolging (1-3). Dat lukte aardig, ondanks een veel te groot aantal persoonlijke fouten voor rust. De thuisploeg kwam op 7-7, moest toen weer volgen maar wist kort voor rust het gat bij 13-13 weer te dichten. Het laatste woord was echter aan KVZ. Ruststand: 13-14.

Tweede helft
Ook na rust was het KVZ dat scherper startte. Hoewel Kesteren minder persoonlijke fouten maakte, leek het vuur wat gedoofd en kon de tegenstander ook vanuit het spel tot doelpunten komen. Op een bepaald moment keek Rood-Zwart tegen een flinke achterstand aan (16-20), maar ook deze schade werd gerepareerd.

Niet voor het eerst dit seizoen eindigde de wedstrijd in een thriller. Bij 21-21 was het weer  gelijk en bij 23-22 had Kesteren de overwinningspunten zelfs even beet. Maar na weer een paar gewisselde stuivertjes, schoot een KVZ-schutter van grote afstand. De bal leek een eeuwigheid onderweg maar ging onmiskenbaar op de korf af: 25-26. De meegereisde Zutphense supporters sprongen een gat in de lucht. Kesteren bracht de boel nog één keer in stelling maar was niet meer succesvol.

Een aantal keer dit seizoen viel het voor Kesteren allemaal net goed, maar nu bevindt het team zich een keer aan de verkeerde kant van de streep. Dat is niet leuk, maar het hoort bij het spel. Spijtig is wel dat het zonder het grote aantal persoonlijke fouten een heel andere wedstrijd was geweest…

Kesteren 2
Het tweede won voorafgaand aan de wedstrijd van 1 ruim van KVZ 3: 20-15. Hiermee neemt het team van Arjen afstand van de twee laatste plaatsen (die leiden tot degradatie naar de vierde klasse). Het seizoen van 2 nadert z’n spannende ontknoping.

De laatste thuiswedstrijd in de zaal
De laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen 2018-2019 voor het tweede en eerste vindt over twee weken plaats. Die dag komen de bezoekers niet uit Zutphen, maar uit Deventer. Kesteren 2 speelt om 17:35 uur tegen Devinco 2. 1 neemt het om 18:50 op tegen Devinco 1. Voor het tweede wordt dit waarschijnlijk weer een rechtstreekse degradatiekraker. Het resultaat van de wedstrijd tussen de eerste teams heeft minder zware gevolgen, maar desondanks verdient dit mooie zaalseizoen natuurlijk een wedstrijd in stijl. Alle support is welkom!