30/10 Hellas ’63 1 – Kesteren 1

Kesteren verslikt zich in Hellas

Kesteren mocht afgelopen zaterdag afreizen naar Nunspeet voor de tweede ontmoeting met Hellas. Hellas scoort er sinds de eerste wedstrijd op los en verwacht werd dat er een stuk lastigere tegenstander voor de dag zou komen. Tussen de regenbuien door kon de wedstrijd van start gaan.

Het eerste stuk was slap. Hellas pakte het initiatief en hielt de voorspong vast. Een klein gaatje werd geslagen tegen het eind van de eerste helft zodat beide teams met een 8-5 stand konden gaan rusten.

De tweede helft begon zoals de eerste, maar snel wist Kesteren zich te herpakken. De voorsprong van Hellas werd langzaam minder en tweemaal wisten de roodzwarten terug te komen tot 1 goal verschil, maar het kwam nooit tot een gelijke stand. Toen Hellas de voorsprong weer vergrootte was het verzet gebroken en speelde Hellas de wedstrijd uit naar een 13-11 eindstand.

Een domper, zo kan je het wel noemen. 2 punten verloren vlak voor de zaal. Hellas sloeg in de eerste helft een gaatje en verdedigde deze voorsprong de rest van de wedstrijd knap. Met 12 punten gaat Kesteren de zaal in. Een mooie tweede plaats waar na de zaal op gebouwd kan worden.