27/11 Kesteren 1 – TOP (V) 1

Sterke aanval Kesteren verslaat Top (v)

De zaal is weer begonnen. De eerste en hopelijk niet laatste wedstrijd mocht gespeeld worden tegen Top uit Vroomshoop. Een bekende, beide teams stonden ook op het veld al tegen elkaar. Top heeft een jonge ploeg die er alles aan zal doen om te zorgen dat ze beter presteren dan op het veld. Met verder een hoop onbekende teams in de poule zal Kesteren in de eerste paar wedstrijden moeten kijken waar het staat. Met een enthousiaste A1 op de bank met verhalen over wat Thymen heeft gegeten kon de wedstrijd beginnen.

Het eerste deel van de wedstrijd was slordig qua afronding voor Kesteren. Als het aantal ballen die eruit draaiden zouden tellen voor halfjes was het verschil al vroeg gemaakt. Top besloot na een lange periode zonder goals de 1-0 maar eens binnen te prikken en dat waarschuwingsschot bracht de aanval van Kesteren op gang. Er werd scherper geschoten, waar nu de verdediging wat steekjes liet vallen. Het resulteerde in een 13-6 ruststand.

In de rust werd benoemd dat men de wedstrijd beter had kunnen lezen. Er had beter bepaald moeten worden waar de goals van Top vandaan kwamen. Aanvallend werd benoemd wie er makkelijk vrij kwamen of zelfs al stonden. Met deze informatie kon Kesteren het tweede bedrijf beginnen.

De openingsfase van de tweede helft was voor Top, dat langzaam aan de achterstand begon te werken. Een gevoel van ‘dit kan nog fout gaan’ kwam er echter niet en Kesteren pakte de aanvallende productie weer op en kon aanvallend op de automatische piloot naar het einde spelen. (25-13)

Aanvallend zat het bij vlagen goed in elkaar. Wat je wel vaker ziet bij deze ploeg is als er aanvallend stappen gemaakt worden, zakt de verdediging iets weg en vice versa. 25 goals is voor Kesteren meer dan prima. Het verschil tussen beide teams kwam in de tweede helft ook op het scorebord tot uiting. Hopelijk zien mag iedereen snel weer eens komen kijken, want het beste van dit eerste moet nog komen.