25/09 Kesteren pakt punten in slotfase

4 punten uit twee wedstrijden.. Dat smaakt natuurlijk naar meer. Na de overwinning op Achilles kan Kesteren zich tegen SEV niet verschuilen achter een underdogpositie. Er moest gewonnen worden. Tegen een stugge ploeg uit Zelhem zou dit niet makkelijk worden. Op een mooie zaterdagmiddag kon de wedstrijd beginnen.

De openingsfase was voor Kesteren. Razendsnel kwam het vlaggenschip op 3-0. Zelhem schoot van ver en kwam op die manier terug tot 3-3 en pakte brutaal de voorsprong. Kesteren moest zoeken naar kansen en schoot niet scherp. Een toch wel teleurstellende 7-7 ruststand stond op het scorebord.

In de rust was men toch wel ietwat verbaasd over de stand. Er moest weer meer vanuit beweging aangevallen worden. SEV verdedigde eigenlijk niet en dat maakte het verleidelijk om alles te schieten. Je komt bijna te makkelijk vrij en zaak is om naar de juiste kansen te zoeken.

In de tweede helft ging het begin gelijk op. Het mooie aan korfbal is dat je eigenlijk maar een keer voor hoeft te komen om te winnen. En in de tweede helft ging men er op en er over. Het taaie SEV was uiteindelijk toch verslagen. De twee punten waren uiteindelijk toch binnengehaald.

Complimenten naar SEV, die op het hun eigen manier tegenstanders elke week lastig zullen maken. Tot toch wel wat opluchting werden de twee punten gepakt. Op naar volgende week waar de volgende thuiswedstrijd tegen Top. We zien jullie allemaal daar om de ongeslagen reeks te verdedigen.