18/09 Achilles (A) 1 – Kesteren 1

Belangrijke punten voor Kesteren

De hoofdmacht van Kesteren mocht deze week afreizen naar Almelo voor een ontmoeting met Achilles, een op het oog lastige tegenstander. Beide teams hadden hun eerste wedstrijden overtuigend gewonnen en deze wedstrijd zou voor Kesteren een redelijk beeld kunnen schetsen over waar het staat ten opzichte van de rest van de poule. Met werkelijk waar heerlijk weer kon de wedstrijd beginnen.

De openingsfase ging redelijk gelijk op. Verdedigend stond het goed in de openingsfase. Wel kon Kesteren langer aanvallen door een goed verzorgde rebound. Met hard werken in de verdediging en lange aanvallen kon Kesteren uitlopen en zo een 5-11 ruststand op het scorebord zetten.

Een tussenstand waar van tevoren van gedroomd zou worden. Alles moest kloppen om zo’n stand neer te zetten tegen deze ploeg en eigenlijk klopte alles in de eerste helft ook. Het was zaak om dit zo door te zetten.

In de tweede helft duurde het even voor het scoren weer opgepakt werd. Er werd gewaakt voor een fase waarin Achilles de korf makkelijker zou vinden, maar die kwam uiteindelijk niet. Kesteren kon met geduldig spel de wedstrijd uitspelen naar een 12-20 uitslag zonder ooit echt in de problemen te komen.

Een wedstrijd zoals je hem van tevoren uit zou stippelen. Weinig weggeven in de verdediging, lange aanvallen, veel pogingen en over veel schijven scoren. Met 4 punten uit 2 wedstrijden kan het team vol vertrouwen uitkijken naar twee thuiswedstrijden aankomende weken.