16/10 RDZ 1 – Kesteren 1

Zwaarbevochte winst Kesteren

Na de oor wassing van afgelopen week tegen HKC kon Kesteren zich gaan revancheren tegen RDZ uit Zeist. Een stugge ploeg die bijna alle wedstrijden binnen 2 doelpunten wist te houden met verschillende resultaten. Geen team om langs te kijken dus. Op een vertrouwde ondergrond begon Kesteren aan de wedstrijd in Zeist.

De openingsfase was niet scherp van de bezoekers. Kesteren liet zich afbluffen rond de korf en herkende onvoldoende waar de goals van RDZ vandaan kwamen. RDZ nam het initiatief en zou deze tot aan de rust houden. Kesteren bleef steeds op 1 goal achter RDZ aanlopen. Een ruststand van 10-9 vertelde genoeg tegen een team die gemiddeld maar net boven de 10 goals uitkomt.

Een teleurstellende eerste helft en dat was zacht uitgedrukt. Er moest wat peper in, zo zou blijken. Er moest beter worden herkend hoe aangevallen moest worden tegen deze tegenstander. De ***goaltjes moesten er uit bij RDZ en men moest zorgen dat er beter herhaald werd.

De tweede helft was het afwachten. De slordige doelpunten tegen in de eerste helft zorgde ervoor dat in de tweede helft de goals van afstand bij RDZ belangrijk werden. Zo bleef het initiatief maar bij RDZ. Zelfs toen Kesteren eindelijk op voorsprong kwam reageerde, niet voor niets genoemd als stugge ploeg, RDZ scherp. Het stuivertje wisselen werd eindelijk gebroken door een voorsprong van 2 voor de roodzwarten. Het verzet was gebroken bij RDZ en Kesteren wist de wedstrijd uiteindelijk nipt naar zich toe te trekken.

Een zwaarbevochte overwinning, maar wel een heel belangrijke. De middenmoot moest op afstand gehouden worden en dit was de eerste stap om deze op afstand te houden. Midlandia is de volgende tegenstander. Weer een belangrijke wedstrijd, na twee uitwedstrijden maakt Kesteren zich op voor de laatste thuiswedstrijd van het najaar.