11/09 Kesteren 1 – Hellas 1

Goede eerste helft bezorgd Kesteren 2 punten

WE MOGEN WEER!! Na lang wachten mocht de hoofdmacht van korfbalvereniging Kesteren eindelijk een competitiewedstrijd spelen. Na een relatief korte, maar nuttige voorbereiding, mocht het team aantreden tegen Hellas ’63. Een onbekend team voor Kesteren. Uitgaan van eigen kracht dan maar. Hopend dat het weer goed zou blijven (helaas) startten beide teams aan de wedstrijd.

Kesteren begon zoekende. Een aantal korte aanvallen zorgde ervoor dat het team hun spel iets moesten wijzigen. Dit lukte succesvol. Er kon meer worden herhaald en zo kon Kesteren een gat slaan. Na een 6-1 voorsprong counterde Hellas nog naar 6-3, maar hier liet het vlaggenschip zich niet door van de wijs brengen. Het laatste kwartier van de eerste helft kon Kesteren het krachtsverschil uitdrukken in goals en beide teams konden natgeregend met een 12-4 ruststand de kleedkamer in.

Tevreden zat het team bij elkaar. Kesteren moest “blijven jagen naar goals”, zo luidde het in de kleedkamer. Niet verslappen in de verdediging en verder gaan waar het gebleven was. Zonder opwarmende thee gedronken te hebben ging Kesteren terug het veld op.

De tweede helft was niet slecht, maar de scherpte was er duidelijk af. In de verdediging was het nog solide, maar in de aanval vielen de ballen niet meer zo makkelijk als voor rust. Ondanks dat kon een mee-scorend Kesteren de wedstrijd uitspelen naar een 18-9 eindstand.