02/10 Kesteren 1 – TOP (V) 1

Kesteren pakt simpele punten tegen Top

Het nog ongeslagen Kesteren mocht een tweede thuiswedstrijd achter elkaar spelen. Na de gewonnen wedstrijd tegen SEV kon de reeks worden voortgezet tegen Top. Met gelukkig mooi weer begonnen beide teams aan de partij.

Kesteren nam snel het initiatief. Verdedigend stond het goed toen Kesteren het spel van Top had doorzien. Kesteren kon uitlopen in het begin en had kans op kans in de aanval. Eigenlijk werden er nog te veel kansen gemist, maar als je zo veel kansen creëert vallen ze vanzelf natuurlijk. De voorsprong kon verder worden uitgebouwd en pas laat in de eerste helft viel het eerste tegendoelpunt. Met een 10-1 ruststand kon Kesteren aan de (niet aanwezige) thee.

De ploeg moest hongerig blijven naar goals. De wedstrijd was eigenlijk wel binnen, maar hoe je zo’n tweede helft speelt bepaalt wel hoe je zo’n wedstrijd uit loopt. Ogenschijnlijk gefocust ging Kesteren weer het veld op.

De focus bleek helaas wel schijn. Het verval in de tweede helft was erg groot, vooral in de aanval. De verdediging stond nog steeds goed, ondanks dat de scherpte ontbrak in de tweede helft. Kesteren kwam hierdoor nooit echt in gevaar en slenterde naar een 15-4 overwinning.

Al met al een simpele overwinning voor Kesteren. Volgende week wacht HKC in Hengelo. De andere ongeslagen ploeg. Een heerlijke pot tussen de beide koplopers. Het belooft een spektakel te worden.